Sto pará pende / Στο παρά πέντε


Una de las series que más éxito han tenido en la historia de la televisión griega es Στο παρά πέντε. Fue emitida durante las temporadas 2005-2006 y 2006-2008, y combina géneros como la aventura, la acción, el misterio y el drama, ofreciendo a la vez abundantes elementos cómicos que invitan al espectador a echar unas buenas risas... El guionista es uno de los protagonistas, el que hace de Σπύρος.

El título significa por los pelos, a ultimísima hora (literalmente significa a las menos cinco) pero hace alusión también a las cinco personas que por un capricho de la suerte se juntan, se convierten en amigos inseparables y se ponen a averiguar un crimen.

Con el grupo de los más avanzados empezamos el 2013 con buen pie, viendo unas escenas graciosísimas donde los cinco amigos tienen que reconocer el cadáver de una de las personas que les perseguían. Ellos desconocen su identidad, pero tienen que convencer al policía para que les dé los informes que su fracasado asesino llevaba en el coche en el momento del accidente, en los cuales constan los datos de los cinco amigos. Les cuesta, pero al final... lo consiguen.


Ahí va la transcripción de los dos primeros minutos del vídeo:

Σκηνή 1

Σπύρος: Και θα πάμε να αναγνωρίσουμε κάποιον που δεν τον έχουμε δει ποτέ;

Φώτης: Ε, μη σας πιάνει πανικός, ξέρω εγώ πώς γίνεται. Εύκολο είναι! Πας, σου δείχνουν το πτώμα και λες «αυτός είναι».

Ντάλια: Μόνο αυτό;

Φώτης: Ναι, καλέ, ταινίες δεν έχετε δει; Σηκώνεις το σεντόνι και το λες.

Ντάλια: «Αυτός είναι».

Φώτης: Ακριβώς!



Σκηνή 2

Όλοι μαζί: Αυτός είναι!

Αστυνόμος: Είστε σίγουροι;

Σπύρος: Είμαι απόλυτα σίγουρος.

Αγγέλα: Είμαι βέβαιη... βέβαιη.

Φώτης: Εγώ κόβω το λαιμό μου...

Ζουμπουλία: Εγώ το κεφάλι μου κόβω!

Ντάλια: Εγώ κόβω το κεφάλι μου κι όλα τα μαλλιά!

Ζουμπουλία: Δώστε μας τον φάκελο τώρα!

Αστυνόμος: Μα δεν τον αναγνωρίσατε!

Φώτης: Μα πώς δεν τον αναγνωρίσαμε; Τώρα δε σας είπαμε ότι είναι αυτός;

Αστυνόμος: Ποιος;

Αγγέλα: Ο... ο τέτοιος...

Ζουμπουλία: Απ’ το στόμα μου το πήρες!

Αστυνόμος: Μα δε μου λέτε τ’ όνομά του.

Ζουμπουλία: Γιατί; Κουβέντα θα τόνε πιάσεις; Πεθαμένος είναι ο άνθρωπος.

Αστυνόμος: Είστε σοβαροί; Έρχεστε εδώ για ν’ αναγνωρίσετε ένα πτώμα και δεν ξέρετε να μου πείτε τ’ όνομά του;

Φώτης: Γιατί; Για να σας τον συστήσουμε μας φέρατε ή για να τον αναγνωρίσουμε; Ήρθαμε, τον αναγνωρίσαμε... δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημα, ειλικρινά.

Ντάλια: Ακριβώς! Πάρτε την κουρτίνα 3, τον φάκελο παρακαλώ!

Αστυνόμος: Αν δε μου πείτε τ’ όνομά του, δε σας τον δίνω!

Σπύρος: Τι; Δικός μας δεν είναι ο φάκελος; Για μας δε λέει μέσα;

Αστυνόμος: Και πού το ξέρω εγώ;

Σπύρος: Εσείς το είπατε... είπατε ότι έχει μέσα τα ονόματά μας!

Αστυνόμος: Μπορεί να μην είστε εσείς.

Ντάλια: Αααα! Άρα δε θέλετε εσείς ν’ αναγνωρίσουμε αυτόν, ν’ αναγνωριστούμε μεταξύ μας θέλετε!

Αστυνόμος: Ε;

Ντάλια: Τι «ε»; Αυτό που λέω είναι; Γράφει μέσα ο φάκελος «Ζουμπουλία Αμπατζίδου»; Αυτή είναι! Την αναγνωρίζω!

Σπύρος: Κι εγώ την αναγνωρίζω!

Φώτης: Κι εγώ!

Αγγέλα: Να, βγάλε ρε Ζουμπουλία την ταυτότητα! Βγάλ’ την!

Ντάλια: Ναι, ναι, ναι, να δούμε και την ημερομηνία γέννησης!

Ζουμπουλία: Μαρή!

Αστυνόμος: Μα τι κάνετε τώρα, μπορείτε να μου εξηγήσετε;

Αγγέλα: Αναγνωριζόμαστε.

Νοσοκόμα: Γιατί είσαστε εδώ;

Φώτης: Έλα ντε;!

Αστυνόμος: Τους έφερα για την αναγνώριση.

Νοσοκόμα: Στην αίθουσα 2 σας είπα.

Αστυνόμος: Τι;

Νοσοκόμα: Αυτός δεν είναι ο δικός σας!

Όλοι μαζί: Αααα!

Ζουμπουλία: Γι’ αυτό δεν τον αναγνώρισα!

Αγγέλα: Είπα κι εγώ!

Σπύρος: Είδατε τώρα; Τι έχετε να πείτε τώρα;

Ντάλια: Και το έλεγα μέσα μου! Να δείτε που δεν είν’ αυτός! Στο ’πα, δε στο ’πα;

Φώτης: Μου το ’πε, ναι!

Αστυνόμος: Μα εσείς δε μου είπατε πριν ότι τον αναγνωρίσατε;

Όλοι μαζί: Αααα!

Ζουμπουλία: Άκου τον τι ψέματα λέει! Εσύ δε μας είπες ότι δεν τον αναγνωρίσαμε; Γι’ αυτό δε μας κρατάς εδώ και δε μας αφήνεις να φύγουμε; Τα γυρνάς τώρα;

Αγγέλα: Ντροπή! Άιντε πάμε στην αίθουσα 2!

Όλοι μαζί: Στην αίθουσα 2!

Ντάλια: Τα πτώματα όλα μοιάζουν...

Los personajes hablan muy rápido, pero lo bueno es que se repiten una y otra vez las mismas palabras, como por ejemplo:
αναγνωρίζω= reconocer
η αναγνώριση= reconocimiento
το πτώμα= cadáver

Información sobre la serie en griego.

Comentarios

Entradas populares